Normal olarak yüz yüz gerçekleştirilen Toplum Hizmeti Programı (THP) projeleri, pandemi nedeniyle ilkbaharda dijital ortama taşındı. Her ne kadar birçok proje ertelenmiş olsa da, RC öğrencileri toplum çalışmalarının salgın döneminde daha da önem kazandığının bilincinde olarak Mart’tan Ağustos’a kadar yedi online proje gerçekleştirdi.
Spor ve Sağlıklı Yaşam THP, katılımcıların sağlıklı beslenme ve yaşama alışkanlıkları geliştirmelerine yardımcı oldu, ayrıca öğrencilerin eğlenceli bir şekilde İngilizce pratik yapmalarını sağlamak için İngilizce antrenman yapıldı.
BU Paws THP öğrencileri Boğaziçi Üniversitesindeki sokak hayvanları barınağına gidemedikleri için organizasyonun web sitesinde yayınlanmak üzere yaralı hayvanlara ilkyardım ve hayvanlarla iletişim hakkında videolar gibi içerikler oluşturdular.
Liselere Geçiş Sınavına (LGS) girecek olan 8. sınıf öğrencilerine destek projesi, online ortama geçince daha fazla öğrenciye ulaştı. Projeyi yürüten ekip, İstanbul’un birçok semtindeki okullarda okuyan öğrencilerle birlikte çalışma fırsatı buldu, onların sınava hem içerik bilgisi hem de psikolojik açıdan hazırlanmalarına yardım etti. Sınav desteği sağlayan diğer proje AP Mentorluğu, AP sınavlarına girecek olan akranlarına yardımcı olma amacını taşıyordu.
RC öğrencileri yıllardır Samsun ZİÇEV ile çalışmalar yürütüyor; Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfının amacı, özel gereksinimleri olan çocuklara ve gençlere eğitim ve rehabilitasyon ortamı sunmak. Projeyi yüz yüze sürdürme imkânı kalmayınca, RC öğrencileri ZİÇEV öğretmenlerinin normal programlarına ek olarak kullanabilecekleri bir dizi video hazırladılar, aynı zamanda ZİÇEV’deki öğrencilerle bağlantılarını sürdürdüler.
Bir grup RC öğrencisi, dünyanın çeşitli yörelerindeki gençlerin pandemi döneminde yaşadıklarını derledi. Bu deneyimler bir online dergi halinde paylaşılıyor. Başka bir grup, bir online öğrenme topluluğu olan Khan Academy’ye katkıda bulunmak amacıyla web sitesi için yaklaşık 80.000 kelimenin Türkçeye çevirisini yaptı.
Öğrenciler ve danışmanlar, online sürdürdükleri projelerden öğrendiklerini gelecekteki projelerine taşıyorlar. Her ne kadar yüz yüze projelerde katılımcılarla daha iyi bağ kurabildiklerini görseler de, online projeler düzenleyince, normalde lojistik veya başka nedenlerle erişemedikleri okullara, öğrencilere, kuruluşlara ve topluluklara ulaşma imkânı buluyorlar.
Ders yılı tam anlamıyla başlamadan önce, RC öğrencileri İstanbul’da işbirliği yaptıkları kuruluşlarla iki online proje girişiminde bulundular. Ağustos sonundan beri RC öğrencileri, sivil toplum kuruluşu Small Projects kanalıyla her Pazar günü bir saat süreyle Suriyeli 10-12 yaş arası çocuklarla online buluşarak resim ve fen etkinlikleri düzenliyorlar. Her çocuğa proje malzemesi ulaştırmak için “THP Bu Kutuda” olarak adlandırdıkları bir proje kiti gönderildi. Atlas Derneği’nden 5 ve 7. sınıf öğrencilerine ise Salı ve Cuma günleri okul sonrası saatlerde İngilizce dersi veriyorlar. Ekim’de ve sonrasında daha fazla online projenin başlatılmasını bekliyoruz!